top of page
תמונת הסופר/תמיה יהלום מאמנת לדיגיטל

מיהו טכנופוב מוסווה?

אי שם בשלהי 2014 רכשתי את הבית בו אני ומשפחתי מתגוררים. כחלק מהתהליך הארוך, התבקשתי להגיע למשרד נוטריון שיחתום על כמה מסמכים. כשאני ובעלי נכנסנו למשרד משהו היה לי שונה, משהו הפריע לי בעין. אותו נוטריון היה איש מבוגר בן כ- 80 והמשרד שלו היה אפלולי ללא ציוד רב. סקרתי את המשרד, וילון צהוב או אולי מצהיב. כיסא מנהלים מעט מתפורר, ארונית מדפים עמוסה ושולחן עבודה. ואז זה היכה בי, אין מחשב! בלי מחשב נייד או נייח. פשוט שולחן עם ניירות, מחזיק עטים, ותחתית לכוס. כך עבדו פעם, באמצע המאה הקודמת. היום זה כלי העבודה העיקרי של כל עסק, קשה לתפוס איך פעם הסתדרו בלי. 📷

ראיתי את אותו נוטריון בעיני רוחי בשלהי המאה הקודמת,

כותב מסמך משפטי עם עט נובע על נייר או מכונת כתיבה, מתקן עם טיפקס שגיאה או מקמט ומעיף את הדף שהקליד ומתחיל מההתחלה. דמיינתי את טלפון החוגה שכדאי מאוד שלא טעית במספר שחייגת אחרת מההתחלה. חשבתי על חוזים שרצה לשלוח עם העתקים, בטח היה כותב שוב ושוב, ולאחר מכן הולך לדואר לשלוח.

עיתון מצהיב על הארון קלסרים תפס את העין שלי, הנחתי שהוא שומר מודעת פרסום שהוא פרסם פעם בעיתון. מודעה בה כמות המילים ספורה ומדויקת והיא בטח נבלעה בין המודעות האחרות. דמיינתי אותו חוזר הביתה לאשתו, מזיע, מותש מהיום עבודה עם תזכורות כתובות על גב היד בתקווה שלא ימחקו במקלחת.

כמה נוח להיות היום בעל עסק בעידן הדיגיטלי האם בעלי עסקים מנצלים את המקסימום שיש לעידן הטכנולוגי הזה להציע?

אני לא בטוחה, אני מכירה הרבה בעלי עסקים היום שנאחזים בכוח בתירוצים כמו: "אני כבר זקן מדי ללמוד משהו חדש", "זה לא בשבילי", "נוח לי" ומעל לכל התירוצים האלו מתחבא תירוץ אחד. "זה עובד לי!"

"זה עובד לי אז למה לשנות?",

"זה עובד לי אז למה להשקיע זמן בללמוד משהו אחר?".

ויש הרבה טכנולוגיות, תוכנות ואפליקציות שיכולות לשדרג כל בעל עסק, לייעל את העבודה, לפנות יותר זמן למשפחה ולפנאי, להשיג לקוחות עם מינימום השקעה ועבודה. אבל נאחזים בתירוץ "זה עובד לי" ופשוט נשארים מאחור. טכנופוביה במילון מוגדרת כ "הימנעות משימוש מיומן בטכנולוגיה ומפני רכישת מיומנויות טכניות" אני חושבת שבעידן שלנו היום, במאה 21, יש לא מעט כאלו שעונים להגדרה או קרובים אליה.

ליוויתי לא מזמן, קוסמטיקאית מצליחה, כזו ש"יומן הסתדרות המורים" שלה היה מלא וביקשה לשכור את שירותי על מנת לפנות לעצמה קצת יותר זמן, למשפחה, לפנאי. כחלק מהשירות שלי אני מבצעת תצפיות על בעל העסק, זו בעיניי הדרך הטובה ביותר ללמוד את פועלו ולראות היכן ניתן לתקן לשפר ולייעל. בדרכינו לבנק, להפקיד צ'ק התקשרה אליה לקוחה לקבוע תור, נקרא לה יעל. אותה קוסמטיקאית חיפשה וחיפשה בתיק שלה וגילתה שהיומן נשכח בבית. התנצלה והבטיחה שתחזור אליה ברגע שתגיע למכון. וכך עשתה. אבל יעל הייתה בממתינה, ולקוחה אחרת נכנסה לקבל שירות. כשיעל התקשרה לקבוע שוב, הקוסמטיקאית לא יכלה לענות לה.

האם בתור בעלי עסק עצמאי ישבתם פעם לחפש תוכנות, אפליקציות ואוטומציות שיכולות לשפר את העסק שלכם?

האם השקעתם בזה מחשבה? ומעבר לכך, ביצוע? מעטים אלו שכן.


שינוי הוא דבר מבורך אבל קשה. קשה למצוא לו את הזמן. קשה להבין את היכולות שלו לעומק. קשה להתאים אותו לצרכי העסק ולהבין האם עדין חסר משהו. קשה לחשוב על משהו שיכול לעזור לעסק שלא ידעת קודם לכן על קיומו.

לכן אני פה,

יש לי את התשובות לכל השאלות שגם לא שאלתם עדין.

יש לי היכרות לעומק עם מגוון רב של תוכנות, חלק בעקבות הניסיון הרב שלי בעולם ההייטק ואחרות פשוט בעקבות האהבה שלי לדיגיטל.

אותה קוסמטיקאית אגב, מפקידה היום צ'קים באפליקציה, ויש לה מערכת לקביעת תורים שהיא פשוט מתעדכנת כשיעל או לקוחה אחרת מזמינה לעצמה תור.



58 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentários


bottom of page