top of page
תמונת הסופר/תמיה יהלום מאמנת לדיגיטל

מה צוקי מרוויח מביטול הלייקים?

ישנן כתבות רבות שמספרות לנו שאוטוטו

יגיע לפייסבוק ולאינסטגרם ביטול נראות הלייקים. מה זה אומר?

שלא נראה כמה לייקים פוסט או תגובה קיבלו.

עדין אפשר יהיה לעשות לייק, אבל מי שיראה את זה יהיה רק בעל הפוטס.

מה ההשלכות של זה?

טוענים שטובות, ואני בגדול מסכימה עם סייג קטן.

  • לא יהיה את אפקט העדר בו אנשים עושים לייקים רק כי אחרים עשו.

  • לא נקרא פוסט רק כי ראינו שיש לו 20,000 או 200 לייקים - שייתכן שרובם גם מבוטים ולא אנשים אמיתיים, אלא נעצר על פוסט כי משהו באמת מעניין בו תפס לנו את העין.

  • התכנים אולי יהיו טובים יותר בעקבות המהלך הזה.

  • הסולם החברתי לא ימדד עם הלייקים האלו - ובני נוער לא ירדפו אחרי הלייקים, או פחות מהיום. וזה בהחלט מהלך חשוב

  • במה שווה לכולם- אם מישהי מחקה אירוע או תמונה רק כי לדעתה זה לא קיבל מספיק לייקים, "וזה אפילו מביך", עכשיו זה לא יהיה המדד, הרשת החברתית תהפוך (אולי) למקום שמקבל יותר את כולם ובכך בעצם יכניס יותר תעבורה לרשת וישאיר אנשים בפנים

  • הגדלת מעורבות אישית יותר - אנשים יגיבו יותר מפעם, כשאני ארצה להראות לצד השני תמיכה, לייק לא יהיה מספיק - מי יראה אותו מעבר לבעל הפוסט, אז אם באמת ארצה לתמוך בבעל הפוסט, אאלץ להשקיע ולבזבז עוד רגע מזמני בכתיבת תגובה.

איפה הסייג שלי?

אני לא מאמינה במהלך נטול אינטרסים, בטח לא של חברות ענק. כן, גם אני ראיתי את הסדרה על ביל גייטס, והוא לפיה איש מדהים, אבל לא מאמינה שיש הרבה כמוהו (ואם לא ראיתם את הסדרה ממליצה בחום רותח ללכת ולראות)

צוקי פוקי היקר לא יעשה מהלך שהוא רק ואך ורק לטובת הכלל בלי רווח אישי. מהלך שכזה גם אם הוא לטובת הכלל, זה זמן עבודה של הרבה עובדים, וזמן שווה כסף - ורק בגלל שיש כתבות שיוצאות נגד תרבות הלייקים צוקי יבזבז זמן וכסף לשנות משהו שעובד לו כ"כ טוב? אני סקפטית שכמותי, לא מאמינה שהוא יבזבז ככ הרבה כסף על מהלך שכל כולו ומטרתו זה לעשות טוב, אני בטוחה שיש לו רווח מהמהלך הזה, שאולי פשוט משווק בצורה מאוד מאוד נכונה ומשכענת.

אז חשבתי,

מה כבר יכול להיות הרווח שלו ממהלך שכזה,

הרי לא זה מה שיגרום לעוד אנשים להגיע לפלטפורמות השונות, וגם אם כן, אז מעט מאוד, ואחרים גם עלולים לעזוב.

איפה הרווח הכלכלי שלו?

הרווח הכלכלי של צוקי היום הוא מפרסומות

איך הפרסומות יושפעו מהמהלך? במי זה יפגע כלכלית המהלך הזה ובכך ישלשל את הכסף בעקיפין לכיסי החברות האלו?

מי או מה יעלם מהעולם של היום? אם אין לנו מדד על פי לייקים אז כבר לא יהיה צריך כמו פעם את הבוטים. יש תוכנות שעושות לייק לפוסטים במטרה לקבל לייק חזרה ועוקב. מה הייתרון של צוקרברג בכך שלא יהיו יותר או שיהיו פחות בוטים? היום הפרסומות מטרגטות את הקהל יעד גם לפי המעורבות בתמונה. ואם אנחנו נפרסם את המוצר שלנו למישהו שסתם עשה לייק ל - 500 תמונות בשביל לקבל חלק חזרה הטרגוט לא יעבוד כמו שצריך מתוך 100 אנשים שהראנו להם מודעה, היא בעצם תהיה רלוונטית רק ל 30 או 50 או 80 כי השאר הם בוטים. . אבל אם נוריד את נראות הלייקים מהמשוואה, כנראה שרק מי שבאמת אהב את הפוסט יעשה לו לייק, ואולי אפילו גם תגובה. כך שהטרגוט של הקהל יעד נכון יותר, מדוייק יותר. ואיך זה עוזר לצוקי? אם הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם יעבוד יותר טוב ממה שהוא עובד היום הרי שהמהלך הזה גם יכניס כסף לצוקי כי יהיו יותר מפרסמים שירצו לפרסם, כי אם הפרסום עובד כולנו נשלם עליו. אז כמובן זה Win Win גם פייסבוק ואינסטגרם מצטיירות ככאלו שבאמת חשוב להן (ואולי באמת חשוב?) חינוך הדור הבא וגם זה מדייק להן את הפרסומות המטורגטות, מה בא קודם? הביצה או התרנגולת? אני לא יודעת,

תכלס כנראה שבמקרה הזה זה לא באמת חשוב, נכון?


406 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page